Friday, December 31, 2010

Tak semua orang salah

Salam semua.

Baru-baru ni kawan aku sorang ni ada share satu masalah dia dengan girlfriend dia. Girlfriend dia pun kawan aku gak. Mungkin salah dia sebab selalu buat kesalahan yang sama. Disebabkan kesalahan yang sama ni la, girlfriend dia macam give up habis dengan kawan aku ni. Dan dari kesalahan kawan aku ni, dia meletakkan kesalahan tu pada setiap orang yang dekat dengan dia, lebih-lebih lagi lelaki.

Semua tu buat aku teringat perkara yang pernah terjadi kat aku. Dulu ikatan keluarga aku pernah longgar, disebabkan seorang perempuan yang bergelar janda. Dari masa tu, aku anti habis dengan golongan janda ni. Aku tau, tak semua janda perangai macam tu. Bila kes tu dah hampir dua tahun terjadi, aku mula fikir, kenapa aku marah sangat kat semua janda padahal yang buat hal tu cuma SEORANG janda? Dari persoalan tu, aku mula reda. Alhamdulillah, keluarga aku sekarang dah okay. Janda tu pun entah gi mana pun aku tak tau. Harap dia tak kacau keluarga aku lagi.

Satu lagi perkara, pasal lelaki. Aku dulu macam tak berapa nak percaya dengan lelaki. Mungkin takut, mungkin give up sebab terlalu banyak benda dah jadi kat aku sebelum ni. Tapi aku still layan kawan-kawan lelaki aku dengan okay. Cuma bila masuk bab hati, aku mula rasa menyampah habis! Sampai ramai orang ingat aku lesbian.. ingat aku pengkid. Masa mula Zedren datang dalam hidup aku, aku layan jela macam kawan-kawan lain. Sampai satu masa, aku macam dah malas nak layan golongan lelaki ni disebabkan BEBERAPA orang lelaki yang buat hal dengan aku. Tiba-tiba je Yan cakap, "Ala.. kalau yang tu buat hal, Ojex kan ada." Siap senyum lagi kat aku, sengal nya Yan. Hati aku lak fikir, "Ojex? Please! Dia cuma kawan je, okay?" Sekarang tengok! Kawan lagi ke Hani oi?

Kesimpulannya, jangan letak kesalahan seseorang kat diri orang lain. Mungkin nanti kita akan terasa macam kita berada dalam golongan yang kita tak suka tu, silap-silap kita sendiri yang terkena balik. So kepada kawan-kawan aku tu, fikir yang terbaik la ye. Korang tu dah merancang lama, aku pun suka tengok korang. Jangan sebab masalah sikit, korang jadi gelabah biawak, okay? 


No comments:

This is Hani