Wednesday, August 11, 2010

Ramadhan datang lagi

Salam semua..

Terlebih dahulu aku nak ucapkan selamat berpuasa kat semua umat Islam tak kira di mana saja anda berada. Semoga puasa kali ini memberi korang semua rahmat yang melimpah dalam hidup korang. Yala.. Allah membuka semua pintu-pintu syurga-Nya dalam bulan ni, dan menurunkan rezeki dan pahala yang berlipat ganda dalam bulan ni. Memang special bulan Ramadhan ni.

Macam tak percaya je kan kita sekarang berada dalam bulan Ramadhan. Aku rasa macam baru je new year hari tu. Tiba-tiba je masuk pertengahan tahun. Sekarang je dah masuk bulan puasa. Haish.. cepat masa berlalu. Tak tinggal satu detik pun untuk kita merenung apa yang terbaik dalam hidup kita ni.

Adik sepupu aku yang baru nak masuk tadika ada yang tak sabar sangat nak berpuasa. Bukan main happy diorang bila dapat tau hari ni puasa. Macam-macam soalan diorang tanya. "Kentut boleh tak?" "Korek hidung boleh tak?" "Berak boleh tak?" Haha! Macam aku masa kecik gak la. Biasa la budak-budak baru nak belajar. Kita kena bagitau la sebab diorang ni baru lagi.
So kawan-kawan kat luar sana, puasa biar penuh. Sembahyang kena konsisten. Baru puasa lulus!

P/S: Baru lepas habis sahur. Makan roti sapu dengan planta dan minum air kotak Justea white grape. Cukup la untuk tahan satu hari di bulan puasa. Tak nak jadi macam orang lain yang makan bukan main mewah tapi tak tahan godaan puasa. 

1 comment:

Oong-ong said...

selamat berpuasa esok

This is Hani