Friday, December 02, 2011

Tragedi Disember: Kajang Banjir

Salam semua!

Agak terkejut jugak Kajang banjir. Perkara ni bukan pertama kali. Last banjir teruk masa tu aku sekolah lagi. Tahun 2004 ke 2005, macam tu la. Aku dapat tau Kajang banjir ni dari Twitter @ohtweet kebetulan aku dok usha timeline tiba-tiba nampak 'Kajang'. Eh? Kajang? Banjir?!

Terus aku call Mama, tanya okay ke tak kat sana. Alhamdulillah, tempat aku tak banjir. Kawasan Jalan Reko pun tak banjir. Kiranya pekan Kajang jela yang teruk naik air banjir tu.
Macam aku gitau la, ni bukan first time jadi. Tapi bila perkara camni berlaku lagi, rasa macam pihak berwajib kena buat sesuatu la. Tempat banjir tu adalah tempat utama kat sesiapa yang duduk Kajang. Kat situ la bank, kat situ la sekolah aku belajar dulu, kat situ la orang shopping barang dapur, kat situ la budak-budak baru nak up nak lepak. So, sebagai pengguna juga, aku rasa elok diorang buat sesuatu la. Mungkin saliran longkang tak besar, or tersumbat, or... apa-apa yang berkemungkinan.

Untuk berita lanjut, leh klik SINI, terima kasih!

No comments:

This is Hani