Friday, February 03, 2012

"Kau tau tak roti sardin tu buat dari apa?"

Hari ni satu hari aku tak makan. Gas habis punya pasal. Orang gas lak tak dapat nak hantar sebab lori masuk workshop. Siang lak hujan turun. Sampai la tadi, dalam pukul 8.30 aku gerak gi mapley dengan Yan. Eyza minta tapau roti sardin.

Bila dengar roti sardin, aku teringat Syafiq. Dia pernah usik kawan dia pasal makanan kesukaan ramai ni (eh, ramai ke?) 

Suatu hari di mapley di area Klang. Kawan Syafiq baru je duduk kat depan Syafiq.
Syafiq: "Ane, order! Ini kawan baru datang."
Ane: "Apa mau?"
Kawan: "Roti sardin. Air teh ais."
Ane tu pun pergi. Syafiq dengan kawan dia dok bersembang pung-pang-pung-pang sampai roti sardin dan teh ais sampai atas meja. Kawan tu pun melantak roti sardin macam zombi melantak daging manusia.
Syafiq: "Kau yakin ke dalam roti tu sardin?"
Kawan: (pandang Syafiq dengan muka cuak) "Kenapa?" 
Syafiq: "Kau tau tak roti sardin tu buat dari apa?" 
Kawan: (pandang dengan muka cuak tapi sempat suap roti sardin masuk mulut sambil kunyah pelan-pelan) "Err.. apa?" 
Syafiq: "Kau pernah tengok Whiskas yang basah tu tak?" 
Kawan: (berhenti mengunyah, pandang muka bakal nak muntah)
Syafiq: "Haa.. tu la sardin nya. Roti Whiskas!" 
Kawan: (lari gi toilet) Bluweeeerrrrkkkkk~
Syafiq: "Kahkahkah!"
Okay, sebenarnya aku rindu kawan aku. Syafiq ni macam abang aku time study dulu. Setiap kali kelas, aku mesti tunggu dia. Dia banyak happykan aku even time aku tengah depressed or stressed pasal hal yang jadi dalam life aku. Dia gak banyak beri tunjuk ajar aku pasal life. Tak kisah la dia rupa macam mana pun, dia la abang aku time study dulu.
Bro.. miss you damn much!
We were at Finas 
From left: me, Meo, Ezza, Syafiq.

No comments:

This is Hani