Wednesday, February 29, 2012

Lepak & Shisha - Kawan dan Cinta

Malam tu, aku ada date dengan budak botak. Tapi malam tu jugak, aku ada date dengan shisha. Ni yang nak kena buat double date ni! Okay la, aku suruh Yan ajak Adib lepak shisha sama. Yeah~ aku nampak kat timeline! Dia set je, yeay! So, bermulalah perkenalan antara Adib dengan kawan-kawan aku. Tak macam orang yang sebelum Adib, ajak lepak dengan kawan-kawan aku, 'segan la' ~ 'kawan-kawan Hani semua tu perempuan la' ~ habis tu, aku lepak dengan kawan-kawan dia tu semua arbok ke, der?

Macam kawan-kawan Adib, kawan-kawan aku gak suka dengan cara Adib. Tak perlu jadi seorang 'pelakon terbaik' macam sebelum ni. We're so-called a hardcore gamer. Dia penulis, aku pembaca. Thank you sebab tulis novel Zombijaya. At least, novel tu buat kami kenal kat Twitter. Lepas tu dia datang jumpa aku. And tak lama lepas dah declare, sorang-sorang kawan dia aku kenal dan jumpa.

Where did it all go wrong?
From the age of 15 on.
I was honest... honest, I was. 
Half of my brain still knows.
That someone has opened doors. 
That half of me still won't close. 
Well I want to know. 

Meh, aku kenalkan! Aku panggil dia Papa or Raja Faisal (hehe!), kawan Adib yang first sekali aku jumpa. Nak promote sikit, buku Papa yang bertajuk Invasi akan di-publish (aku tak tau bila) nanti. So, korang tunggu jela update dari FIXI. Lepas tu, Syed. Best friend Adib since sekolah. Aku tengok muka dia pun aku rasa dia ni joker. Mesti lawak kalau melayan lama-lama (hehe!). Third; Mamu the Mamuverine. Tengok IC memang tak kena la nama betul dengan nickname dia. Dia kalau gelak memang kawshit nye kuat, habis aku sekali sama kena wabak gelak dia -_-" and laaaaaaast sekali aku jumpa setakat ni, Nedd or korang mesti kenal Nadia Khan, writer Kelabu. Kuat gak dia ni karaoke. But overall, mereka sangat best! Tak kenal aku pun lagi dah pandai-pandai kenakan aku. Senang la get along dengan diorang. Dan sekali lagi, kawan-kawan Adib tak sama macam kawan-kawan orang yang sebelum-sebelum dia. Thank you for accepting me, the whole me, my attitude, my style, my behavior, my words, everything..  :)

Where did it all get torn apart?
Got a shotgun by my side. 
You can make her laugh but you can't make her cry. 
Waving goodbye to innocence. 
Am I that obvious to read?
Am I in love with my best friend?
Well I want to know. 


Malam aku bershisha dengan kawan-kawan dan Adib, semuanya okay. Dia selesa, kawan-kawan aku pun selesa. Aku tengok By dengan kawan-kawan dia gila kawshit nye concentrate study. Nak kacau pun macam kesian. So, biar jela aku high sorang-sorang layan shisha. Aku nampak Adib geleng-geleng kepala tengok aku shisha. 


I never wanted anyone. 
I never wanted anybody. 


Aku rasa sangat happy. Dengan kawan-kawan. Dengan cinta. Harap ni yang tepat. Doa aku kat Allah tak pernah putus. Aku bersyukur sangat. Biarlah siapa pun nak mengata. Siapa mereka? Aku tak kenal diorang tu pun. Korag pun tak kenal aku. So, shut the fuck up! 




No comments:

This is Hani