Saturday, February 18, 2012

Lepak & Shisha - Manchester United vs Liverpool

Malam tu, Yan ajak gi shisha. Kebetulan gak ada match MU lawan Liverpool. Aku lapar gila malam tu. Tapi kerja aku banyak lagi ni. Aku pun suruh diorang pergi dulu. Masa tu yang pergi cuma aku, Yan, Eyza, By, dan Mai. Aku still dok kat ruang tamu sebab dok pulun kerja grafik yang entah bila nak siap. Yan yang paling cepat siap. Tak lama lepas tu, Mai pulak turun. Turun je tangga terus duduk kat sofa. Belek-belek Blackberry. 'BBM awek lettew'.

Yan ni seorang pengkid. Dia la best friend aku yang aku kenal since form 1. Sama-sama pernah ponteng kelas, sama pernah kena kaunseling. Bila dapat offer untuk masuk form 6, Yan terima. Aku? Aku tak nak pakai baju uniform sekolah lagi. So aku teruskan study aku kat satu kolej swasta ni. Kebetulan, time aku dok pulun final year, Yan register masuk kolej aku, ambil jurusan makmal perubatan. Macam tak percaya gak la, tapi dah itu minat dia, lantak pi la! Since that day, Yan masuk menyewa kat rumah yang sama dengan aku. Yeay! 

Okay, berbalik kat situasi sebenar, Yan still tunggu Eyza dan By bersiap. Aku lak still dok pulun kerja aku. 'Come on, sikit je lagi!' Tiba-tiba, terbau minyak wangi kuat mana datang entah. 'Aduyai, tengok bola je pun. Yang ko sembur minyak wangi macam nak pi clubbing ni awat nya By?' Tak lama lepas By turun, Eyza lak dah siap. Semua dah ready nak gi serang Le Lac. Tinggal aku sorang-sorang, pulun kerja ni. Kalau aku bagi diorang buat kerja ni pun lagi satu apa tak jalan langsung. Betul tak kawan-kawan? 

Tak sampai lima minit, ada BBM masuk. 'Siapa pulaaaaaakk?' Aku pun ambil Blackberry aku, baca. 
Byzura: "Sorry! Hani leh tlg bawak kan ipod by x?" 
Hani: "Leh. Ada lagi pape?" 
Byzura: "Purse by... kaler kuning. Ada x?" 
Hani: "Owh... ok ada. Nnt hani bwk" 
Byzura: "Yey tq haa" 
Aku pun sambung lagi kerja. 'Lepas save file ni settle la'. Klik situ, klik sini, save. 'Fuh!' Lega gila bila kerja semua dah siap. Aku pun angkut Blackberry naik masuk bilik. Duduk jap kat atas katil, *scroll timeline Twitter* takde pape yang menarik. Just some tweets semangat dari fans MU dan Liverpool. Aku campak Blackberry kat atas katil. Masuk bilik air, kencing, cuci muka, basuh-basuh, lap-lap, siap-siap, okay done! Aku ambil beg, sumbat wallet, Blackberry, gula-gula Hacks dua biji. Turun je kat hall, ambil iPod dan purse By, sumbat gak masuk dalam beg aku. 'Takde pape lagi yang tinggal? Okay!' Aku sumbat lak earphone masuk telinga aku. Waaa... lagu Harmonicas and Tambourine. Eargasm! Teruja sebab lagu best, settle tutup semua suis, aku pun keluar jalan laju-laju, sorang-sorang ke Le Lac. 'Minta-minta lampu jalan tepi Extreme Park tu menyala. Argh damn! Tak menyala! Sial, aku kena redah gelap-gelap ni dengan mata rabun aku ni?! Huh, tawakal jela weh.' 

Sampai je Le Lac, aku tak pandang langsung match bola tu. Yang aku tau, aku lapar. Aku nak makan! Nasi putih, tom yam campur, telur dadar, teh o' ais. Aku habis makan je tau-tau MU dah sumbat satu gol. Ok la tu. Shisha lak datang? Sumbat lagi satu gol. Lepas tu takde gol dah dari MU. Sekarang ni Liverpool punya turn lak nak sumbat gol. Sedut-sedut shisha sampai layang, match pun habis. Tapi hujan pulak, stay kejap sampai reda. Bila dah renyai-renyai tu kitorang redah jela, slumber. Nampak je renyai-renyai, sampai rumah lencun sebab... kitorang main pijak-pijak lecak. 'Ni konpem demam. Tak esok, lusa. Mesti punya.' 

Dan pada ketika cerita ini ditaip dalam draft, aku masih lagi demam. Demam di hari yang ketiga. 'Apadehal? Tampal cool fever la beb!'

1 comment:

alieptraderGP said...

lame da x bkak blog nie..glory man united..hehe :P

This is Hani