Monday, January 03, 2011

Hati Jahat vs Hati Baik

Hati jahat aku paksa aku untuk post blog ni.

Kadang-kadang aku tak percaya dia.
Aku curigai dia.
Aku fikir bukan-bukan tentang dia.
Aku samakan diri dia dengan orang lain.
Aku tak dengar cakap dia.
Aku tak jaga hati dia. 

Tapi hati baik aku paksa aku untuk balas semua tu.

Aku kena percaya dia, walaupun sedikit.
Aku tak boleh curigai dia.
Aku kena fikir yang positif tentang dia.
Aku tak boleh samakan diri dia dengan orang lain.
Aku kena dengar cakap dia.
Aku mesti jaga hati dia. 


Tapi bila hati jahat dan hati baik aku bergabung, semuanya rasa... blur. Mungkin aku boleh 'baca' hati orang, tapi semua tu terbatas. Aku manusia biasa jugak macam korang semua. Aku tak mampu buat apa yang aku tak boleh buat.

Aku cuma harap hati baik dan hati jahat aku ni tak buat aku jadi macam orang lain. Aku perlu jadi diri aku sendiri. Aku perlu tau.. yang aku kena yakin. Yakin dengan diri aku sendiri. Bukan dengan mendengar cakap orang lain.

P/S: Right after I posted this entry, I went out to take some fresh air.. to think about any positive things. So that I can grow this confidence for me to him. I won't let these feelings down anymore... 


No comments:

This is Hani