Thursday, April 22, 2010

Super Mario Land!

Bosan nya pasal tak dapat tido, aku pun chatting la dengan kawan-kawan aku kat YM; Farizal, Dinie, Syed and Akmal. Tengah dok chatting dengan Akmal, leh lak aku buka cerita pasal game ni, Super Mario!


Rasa macam nak main je balik game ni. Best! Makan cendawan leh jadi besar & tinggi. Teringat lak masa kecik-kecik dulu. Mak aku cakap kalau nak jadi tinggi & besar macam Mario, kena makan cendawan banyak-banyak! Alhamdulillah.. aku masih tidak besar-besar seperti yang dijanjikan. Haha! Lepas tu ada pokok bunga lak. Nanti Mario tu leh ludah keluar api. Pergh aku dulu masa kecik punya la nak ludah camni. Keluar api gitu huhu~

Lepas tu ada lak bintang kelip-kelip, siap kena kejar lagi. Baru leh jadi kebal. Langgar je semua cendawan and kura-kura jahat tu. Sure mampos semua! Apa lagi eh? Ha! Ada lak hidden mushroom warna hijau, ni lak kuar kan cendawan 1-Up. Kira leh tambah satu lagi nyawa Mario la en. Pergh.. dasat Mario ni. Bila dah habis satu stage, kena lari kuat-kuat, gayut kat tiang bendera tu. Lagi tinggi lagi bagus! Power Mario ni..

Musuh-musuh dia lak kelakar betul! Cendawan tu muka ketat je. Senyum la sikit. Yang kura-kua tu lak muka blur-blur je. Macam tak ada perasaan! Siap ada yang boleh terbang lagi. Yang paling aku benci yang awan dok ikut je Mario tu. Dah la dia kasi turun landak merah tu! Buat sakit hati je bila terkena kan?

Yang paling best, bila pecahkan batu dapat point and kadang-kadang dapat duit free. Best!

Papahal, aku rindu dengan game ni. First time aku main game ni masa tu pakai kaset lagi. Kena cocok kat slot, kadang-kadang tu tak detect, kena tekan kuat-kuat. Punya pressure nak main. Haish! Apasal aku cerita pasal Mario kat blog aku ni? Nampak sangat aku tengah bosan tengah-tengah malam ni.

No comments:

This is Hani