Friday, November 27, 2009

Selamat Berkorban!

Malam Raya Aidil Adha..

Tiba2 aku rasa sayu. Sedih.. fikir apa yang nak jadi dengan aku ni!? Aku tak tau apa yang aku buat ni betul atau tak. Pengorbanan yang aku buat selama ni betul atau tak. Berbaloi ke semua tu?

Entah la.. mungkin orang tak tau apa yang bersarang dalam hati aku ni. Tapi apa yang jadi selama aku start belajar ni, sedikit sebanyak buat aku banyak berfikir. Tentang pengorbanan. Berbaloi ke? Buat aku rasa bersalah lagi ada la.. tapi aku tak patut fikir semua tu. Tapi.. aku kena fikir. Ni masa depan aku. Mungkin diri aku boleh rosak kalau aku tak berjaga-jaga.

Kadang2 aku cuba lawan semua tu. Tapi kenapa selalu tak jadi? Lemah sangat ke aku ni? Aku tak boleh fikir sangat. Mungkin akan kehilangan dia. Tapi aku tak boleh nak diam diri je. Adui! Jammed otak ni!

Bila otak dah start masuk pasal kolej, aku terfikir lain lak. Study aku untuk semester ni. Aku kena yakin. Tapi semakin lama aku yakin, semakin aku tenggelam. Gila babi nye down! Aku tak tau kenapa. Stres? Mungkin. Harap ok jela.

p/s: Selamat menyambut Hari Raya Aidil Adha buat semua pembaca Muslim!

No comments:

This is Hani