Friday, November 06, 2009

Bright Future Awaits Us There!

Aduyai.. susah gak eh nak pujuk kawan yang tengah tension, banyak masalah ni. Akhirnya aku dapat gak la rasa pujuk-memujuk ni (haha bangang betul!). Selama ni aku je selalu kena pujuk, ni turn aku lak nak pujuk orang! The target is Dash!

Aku memang tak faham betul dengan dia ni. Tapi kali ni, aku faham! (Haha! Sorry la aku nak melawak sikit..) Aku faham masalah keluarga dia. Ayah dia sakit. I know that Dash! Dari semester dua lagi ko cerita kat aku pasal sakit ayah ko. Aku bersimpati. Tapi aku tak nak tengok ko give up camni. Kalau ikutkan hati, aku pun nak extend or berhenti je dari belajar kalau aku fikir pasal masalah keluarga aku ni. Tapi semua tu tak bagi apa2 benefit pun untuk aku. Untuk apa? Bukan boleh pulihkan masalah pun. And dah tentu parents aku sedih sebab aku tak habiskan study aku.

Hari ni, parents aku still gaduh. Aku dengar semua yang diorang hambur. Aku tension! Tapi nasib aku baik sebab aku tak duduk dengan family aku bila start semester. So aku akan tenang untuk study (walaupun dalam hati hanya Tuhan je tau seksanya).

Kawan2 semua support ko Dash! Kalau kitorang tak support, siapa lagi nak support ko, bagi ko semangat setiap kali kita nak pulun study sama2. Kita dah gi jalan sama2, gi Pangkor, gi Kedah, Zoo Negara.. enjoy sama2, buat assignments sama2. Semua tu penat lelah kita, takkan ko nak lepaskan camtu je?

Parents ko mesti happy bila ko study sama. Aku tau ko ada tanggungjawab dalam family ko. Bukan ko je, aku pun ada tanggungjawab aku dalam family, semua ada tanggungjawab. Aku, Syam, Syiqah, Beyla, Easy, semua.. support ko dari belakang! Don't give up Dash!

p/s: to all SISE PTPL, selamat mengambil result ya! And congrates kat semua budak2 SCHA, SBMP, SHS & SISE yang dapat Dean List tak kisah la untuk kali ke berapa pun. Bright future awaits us!

No comments:

This is Hani