Wednesday, April 25, 2012

Band Review: Shana Razman - Hilang

Hey-ho korang semua! Lama tak update pasal scene muzik dan band ni kan? Tadi aku tengah dok belek-belek wall kat FB, and so suddenly aku terjumpa satu update tentang Shana Razman.
Siapa Shana Razman? Jangan tanya aku sebab aku dah terlalu lama tinggalkan scene underground. Tapi aku tertarik dengan intipati lagu single dia yang terbaru iaitu Hilang. Penulis lirik dan melodi untuk lagu ni adalah someone yang aku pernah kenal dan rapat satu ketika dulu iaitu Ammar Habir, yang juga selaku gitaris untuk Drama Band.

Tahniah kat Ammar Habir sebab mencipta lagu yang amat bertenaga untuk kami pendengar walaupun lirik lagu sebenar sedih atau dalam mood down. Ah, tak kisah la.. dengar cerita ni first time Ammar Habir buat mixing sekaligus mastering untuk lagu ni. Congrats! You've done it very well and smart dude!

At first, aku macam tak percaya 'is it really Shana's voice?' 'apesal macam tak kena je suara dia dengan muka dia?', sebab suara dia jenis lantang dan besar. So now I know that I can't judge the voice from people's face. Okay, stop lawak hambar. Korang layan la single dari Shana Razman - Hilang.


Other links to Shana Razman:
FB Fanpage http://www.facebook.com/ShanaRazmanOfficial
Twitter http://www.twitter.com/shanarazmusic
Youtube http://youtube.com/user/ShanaRazman :)
*gambar adalah dari fail album milik ShanaRazmanOfficial*

3 comments:

encik jambu said...

aku suka lagu ni. 1st time dengar sangkut dekat lirik dia part "keping-keping" tu. tapi part tu je.
lirik dia simple nak mampus tapi jujur gile babenk. nice try sbb aku rasa lagu drama band yang ada 2 tu, ammar just buat lagu, lirik oleh aepul vokalis. so good try lah ammar!

if masuk radio aku rasa lagu ni boleh pergi jauh. tapi tu pun kalau orang radio bagi chance. radio maksud aku ERA or Hotfm kalau nak lagu ni pergi jauh. Xfm? not famous enough and tak ramai listener.

btw, suara shana sedap. dem aku pun tak sangka suara sedap and kena dgn lagu ni.

okbai.

Shana Razman said...

Thank you for the review Hani! Much appreciate! Encik Jambu, thanks for the compliments. Glad you suka lagu ni, Alhamdulillah thank you so much. Anyway, Shana and Ammar tengah work on something with the song, push kat radio station/caller ringtones and more. InysaAllah, lets hope for the best. Thanks for the support! <3 <3 <3

Anonymous said...

shana = hottest scene chick i ever known
shana = sexiest voice ever

trus jatuh cinta time dgr lagu Hantu
sumpah sexy nk mampus suare dia!

This is Hani