Thursday, October 21, 2010

Part 7 : Kawan Lawan, Sahabat Subahat


Salam!

Episod kali ni adalah kawan. Semua orang ada kawan. Tak kira la kat mana pun kita berada, ada je kawan kat merata tempat. Dalam tren atau konsert pun boleh buat kawan. Tak percaya? Aku selalu macam tu. Korang sure pernah jugak kan.
Aku ni bukanlah sejenis orang yang banyak bercakap. Walaupun aku ni jenis yang pendiam dalam kalangan rakan-rakan aku, tapi kalau dah rapat sure riuh punya la! Sebagai seorang yang agak aktif dengan dunia blog dan maya, aku ada ramai kawan. Tak kira di mana je, mereka tetap kawan aku. Kawan memang tak ada sempadan. Cuma kita je yang selalu letak sempadan dan jurang antara persahabatan yang terjalin. Mana nak menjadi, kan?

Dalam memilih kawan, kita kena berhati-hati. Dapat yang okay, okay la diri kita. Dapat yang hampeh, hampeh lah diri kita. Tak salah berkawan dengan orang yang kategori 'blacklist', tapi korang kena pandai la fikir apa baik dan buruk yang datang dari kawan kita tu. Terus terang aku cakap, aku ada berkawan dengan beberapa orang pengkid, lesbian, gay, dan mak nyah. Mereka tu masing-masing ada kerenah sendiri, tapi mereka tetap manusia. Aku tak boleh nak hukum diorang macam tu. So orang lain pun jangan nak hukum diorang jugak. At least bagi nasihat, sekurang-kurangnya diorang tak rasa yang diorang ni 'tak normal'. Betul?

Sekarang ni pulak jadi trend, time bercinta bagai nak rak, time putus terus menyampah. Tak faham aku ni. Mungkin ni cara kita untuk membuang perkara lama. Tapi semua tu buat semua benda jadi lagi teruk. Kalau korang pernah baca blog aku sebelum-sebelum ni, aku kerap menulis tentang seseorang bernama Efy, kan? Dulu lain, sekarang ni kami cuma berkawan macam biasa. Alhamdulillah, memang susah nak lepaskan tapi sekarang semua dah okay balik. Kami masih lagi berhubung, call, SMS.. macam biasa. Sekarang ni dia sibuk training untuk masuk satu ring fight untuk muay thai, awal tahun depan. Aku harap dia dapat la apa yang dia. Aku ni tukang support je, hehe!

Tapi bila kawan tu dah di-upgrade jadi sahabat, semuanya lagi best! Rahsia, gembira, tawa, sedih, dan nangis.. semua sama-sama. Tapi lagi best bila sahabat tu di-upgrade menjadi seseorang yang special dalam hidup kita :) Tapi ada gak kes, sahabat kena turun title jadi kawan, atas sebab-sebab tertentu la kan. Takkan la suka-suka pulak buat macam tu.

Apa yang pasti, aku gembira berkawan dengan semua orang. Tak kisah la kalau kawan kita tu dah buang kita dari friends list dia or what-so-ever shit things diorang buat. Mereka.... tetap kawan.

P/S: Next episode! Apa hobi Hani eh? Ada yang tahu tu bagus la.. yang tak tahu, tunggu jela sambungan episod kita ni ye. Enjoy reading!


1 comment:

advanc said...

Saya pon ramai kawan.. dulu la.. kt ym! skrg.. sorang pon x nk ym!.

This is Hani