Friday, January 29, 2010

Rumah Manis Rumah

Setelah dua malam aku bertarung emosi, stay kat hostel, akhirnya aku kembali kat rumah sewa aku. Pergh! Gila happy! Tapi yang tak best nya, aku kena tukar bilik pulak! Dari dulu lagi aku tak suka bilik yang untuk dua orang tu. Even masa budak-budak lama nak bagi bilik tu kat aku, aku siap reject macam tu je. Tengok sekarang apa dah jadi!?

Aku kalau boleh nak je cakap kat Datin, aku nak remain kat bilik aku tu je. Tapi dari hari tu lagi dia dah cakap yang aku and the others kena rombak bilik. So nak tak nak, kena la stay kat bilik yang Datin bagi tu.

But aku still tertanya-tanya.. macam mana dengan kawan rumah aku yang lain? Aduyai.. gila sunyi tak ada diorang! Tak ada teman nak ketawa and lepak lagi, tengok TV sama-sama. Malam semalam pun tengok TV sorang-sorang je lepas settle kemas bilik. Tapi nasib aku ada program lain malam tu. So tak ada la bosan ke apa.

Sepatutnya tahun ni adalah tahun terakhir aku stay kat rumah tu. Tapi tengok la pada jadual subjek aku untuk semester seterusnya. Risau juga kalau ada yang kena extend, macam kes semester dua dulu. Sampai sekarang subjek tu tak dapat ambil lagi. Kalau macam tu, bila mau grade!?

Erm.. dan sepatutnya minggu depan aku and the classmates kena gi Perak. Ada tugasan dan kuiz kat sana. Kira belajar sambil makan angin la kat sana. Huhu! Boleh la nak rileks kan otak walaupun tengah beban dengan assignments and project yang belambak ni!

No comments:

This is Hani