Monday, January 11, 2010

Mari tulis diari ramai-ramai!

Bangun je pagi tadi, aku dapat SMS dari classmate aku, Syam. Dia bagitau yang kelas Presentation Skills tak ada, cancel! So aku pun dengan rasa happy nya, sambung la tidur balik. Tak lama lepas tu, Syam tiba-tiba bagi SMS lagi. Kelas Media Digital pun tak ada, lagi la aku happy! Tapi kejap je happy tu, sebab aku dapat SMS yang kelas tu ada pulak.. So aku pun bangun la nak siap-siap pergi kolej. Sampai sana, order makan minum, dapat SMS dari Beyla yang kelas Media Digital tak ada, cancel. Aduh! Apa nak buat ni ar? Masa tu baru pukul 12.30 tengah hari.

Aku nampak Eez nak naik ke dorm dia. So aku pun panggil dia, suruh dia join sekali dengan kitorang. Sementara nak habiskan masa yang terlebih masa ni en.. maklumlah.. kelas Database start pukul 3 petang.

Eez ajak lepak luar kolej, kat entrance tu. Dia & Syam nak sedut asap dulu. Tiba-tiba lak ada orang mengamuk depan tu. Aduyai.. Eez & Syam apa lagi.. buat dialog main-main la. Kononnya apa yang orang mengamuk tu cakap la en. Macam-macam!

Dah penat sedut asap, kitorang lepak kat Theater Hall. Nak air-cond la! Huhu! Lepak jela sampai budak-budak kelas sampai. Dah tu.. masuk je kelas, belajar bab 4, then lecturer nak buat 'sesi suai kenal' dengan kitorang satu kelas. Yelah.. mid-term nya result agak tak memberangsangkan. So nak tau la apa masalah kitorang.

Dah tanya macam-macam, then kitorang kena buat satu tugasan. Tugasan yang dia bagi mungkin senang, tapi agak malas nak buat. Kitorang kena buat ala-ala diari. Tulis masa dari pukul berapa sampai pukul berapa, buat apa, kalau keluar, kat mana dan buat apa, etc etc. Wah! Habislah jadual harian aku lecturer tau.. huhu! Tapi tak apa, lecturer punya pasal, kami buat jela ye...

So next time kalau exams tak leh main-main sangat la. Nanti ada je yang kena buat diari lagi..

P/S: DTMM (Mac & Jun 2008).. selamat membuat diari tau! Isnin depan jangan lupa binding comb, pastu hantar kat Puas Mas. Haha! Aku pun kena!!!

No comments:

This is Hani