Monday, March 05, 2012

Lepak & Shisha - Stesen Berikutnya...

Untuk sementara waktu, aku tinggalkan kegiatan lepak dan shisha aku. Aku naik tren menghala ke Shah Alam. Aku termenung sorang-sorang sambil sandar kat kerusi. Mata pandang ke luar tingkap kaca, tapi fikiran aku dah terbang jauh dari situ. Mungkin dah sampai ke Sungai Buloh? Eh, yeke? Entah~

Rupanya, fikiran aku takde la terbang jauh mana pun. Aku nampak seorang perempuan menangis. Sebelah dia ada sorang kawan dia yang agak-agak macam pengkid, tapi takde la pengkid pun. Tomboy je kot, entah! Aku takde niat nak curi-curi dengar perbualan diorang, tapi dalam gerabak tu cuma ada aku, mereka, dan tiga orang yang lain. Dan mereka duduk selang dua seat je dari aku.

Aku dengar yang menangis tu kata dia masih sayangkan seseorang. Mungkin bekas teman lelaki dia. Mungkin bekas tunang. Mungkin.... bekas lelaki simpanan? Ah, apa-apa lah! Dia kata, lelaki tu putuskan hubungan diorang sebab tak tahan. Tak tahan dengan cara perempuan tu. Cara dia bergaul, cara dia bercakap, semua! 'Kalau tak tahan dengan apa saja pasal perempuan tu awatnya gi couple dengan perempuan tu kan?' Tu la masalahnya.


Semuanya kan berakhir, kiranya kau kan mungkir. 
Tetapku menunggu mu, untuk kau terus berfikir.


Aku pun pernah berhadapan dengan masalah yang lebih kurang sama dengan apa yang dia kena. Kononnya untuk menjaga nama kedua-dua belah pihak, akhirnya aku sorang je kena jaga nama pihak kat sana. Macam yang pernah dia sembur kat aku, "Nama ko tu lantak ko la nak jaga camne! Aku takde kena mengena sikit pun!". Haih~ 'Damn you, dick!'. Kawan-kawan dia menghina aku. Satu per satu kawan jadi musuh yang mereka buat sendiri. Dan akhirnya, aku yang dipersalahkan. Masa tu, baru aku sedar. Aku ni cuma seorang perempuan biasa, yang hanya menulis blog, edit video dan gambar untuk mencari duit. Dia? Haih~ aku tak nak menghina pekerjaan dia sebab aku nampak banyak yang positif dalam bidang kerja dia tu. Masalahnya hanyalah dia. Bajet Anuar Zain sangat kan? Ambik! Dan aku tak mau lagi hidup dalam waktu tu. Aku terlalu hipokrit dengan diri aku sendiri. Sekarang, aku kembali dengan jiwa aku. 'Yeay!'.

Jangan kau anggap ini semuanya hanya mimpi yang tak berharga. 
Jangan kau hampa tentang isinya, kenangan yang telah kita bina. 

Berbalik pada cerita perempuan dengan si tomboy tadi tu. Si tomboy tu nampak payah sangat nak pujuk kawan dia tu. Mungkin dia jenis tak reti nak pujuk orang, macam aku jugak. Tapi, kalau la diberi peluang, aku nak je duduk kat sebelah dia dan pujuk dia, dengan cara aku. Kesian... disebabkan benda remeh je dia kena break-off dengan tunang dia. Bangang betul.

Hanya ku yang inginkan semua. 
Untuk kita terus berdua... 

Tren dah pun sampai kat stesen Batu Tiga. Aku kena berhenti termenung. Aku kena standby kad Touch 'n Go aku. Aku kena get ready nak keluar. Tren dah pun berhenti. Sebelum aku keluar dari gerabak, aku lalu kat depan perempuan yang menangis tu dengan kawan tomboy dia. Aku... cuma mampu senyum. Aku buat isyarat 'be cool' dan aku senyum. Tak sangka dia balas isyarat aku dengan 'terima kasih' dan dia pun senyum.

Ku kan terus tersiksa kiranya aku tetapkan menunggu dirimu. 
Harusku menahan semua kisah cintaku. 
Jauh... jauh. 


No comments:

This is Hani