Tuesday, March 15, 2011

Tutup buku lama, buka buku baru, yeay!

Salam semua!

Sebenarnya tak tau nak update apa. Tapi dah alang-alang online ni, nak story la update terbaru empunya diri ni.

Aku ni bercuti je sekarang ni. Study pun dah selesai. Final project pun dah settle. Kerja je belum cari lagi sebab aku dengan family merancang nak holiday awal bulan April nanti. Kang baru seminggu dua bekerja, nak minta cuti, macam apa lak kan! Parents aku ni pun macam tak nak aku apply kerja je nampaknya. Bila aku nyaris dapat kerja, dan-dan tu gak la nak gi holiday apa bagai!

So minggu yang membosankan ni, aku dok menghabiskan novel yang aku beli dari awal tahun lepas dulu tu. Tajuknya '9 Nyawa' karya Ramlee Awang Murshid. Lepas tu tadi aku gi Giant Shah Alam. Tambah lagi novel dari penulis yang sama, hehe!

Sebenarnya aku suka dengan tulisan karya Ramlee Awang Murshid ni. Ayat simple, tapi info yang dia bagi memang tip-top! Dia banyak buat research, tu yang aku kagum habis! Sampaikan jenis senjata dan saiz peluru pun detail dia bagitau. Kebetulan Abah lak pegawai polis. Bila tanya Abah, benda-benda yang dia tulis tu memang ada! Pergh hebat!

Antara novel yang beliau tulis, yang paling aku suka, novel 'Mikhail'. Dia punya story bukan main pusing lagi, tapi bila dah terbongkar satu per satu, memang hebat tak yah nak cerita! Lagi bagus kalau pengarah filem sekarang amek novel dia buat filem. Lagi laku mungkin. Dari filem yang entah apa-apa entah sekarang ni kan.

Lepas ni, nak sambung novel yang baru aku beli tadi. Hmm... nak baca 'Rayyan Fantasi' dulu ke.. atau 'Cinta Sufi'? Dah la 'Cinta Sufi' ni sambungan dari trilogi 'Bagaikan Puteri'. Nak tau gak apa penghujung cerita tu. Tapi aku nak yang agak adventure sikit. Mana-mana pun boleh la... hehe!
 VS

No comments:

This is Hani