Sunday, March 20, 2011

Nak berubah, boleh..tapi kena la dengan niatnya :)

Salam semua :)

Dah nak masuk bulan April dah sekarang ni. Perubahan yang aku impikan masih tak ditunaikan lagi. Tak ready, takut, dan macam-macam yang berlegar dalam kepala ni. Tengok perubahan dalam kalangan rakan-rakan seperjuangan buat aku terfikir, niat dan usaha kena ada dalam setiap perubahan yang kita buat!

Bukan nak memprovok atau nak mengejek atau apa saja yang terlintas dalam fikiran korang, tapi dengan apa yang aku nampak secara luaran, perubahan yang rakan-rakan seperjuangan aku tu buat memang nampak tapi tu secara fizikal jela. Dalaman nya? Sama je!

Ada yang niat sama dengan aku; nak pakai tudung tu, alhamdulillah sangat! Tapi bila tengok perangai, sikap, dan sifat, tak ada apa yang nak dibanggakan. Kadang-kadang aku kesian dengan orang macam tu. Nak tegur nanti touching setahun dengan aku. Paling kurang ajar pun, mesti diorang cakap, "ala ko pon sama gak la..bukan nya pakai tudung pon, nak tegur2 aku apa hal?" haa sudah, masalah!

Ni salah satu mentality segelintir manusia yang ada kat atas muka bumi ni. Kalau orang tu tak sama macam dia, orang tu tak boleh tegur perbuatan dia. Contohnya; salah bagi orang yang tak bertudung untuk menegur sikap biadab yang diperlakukan oleh orang yang memakai tudung. Hmm... so fikir-fikirkanlah apa releven, kebaikan, dan keburukan apabila membuat satu perubahan.
P/S1: Cerita yang dibuat sekadar cerita semata-mata, siapa yang terasa diharap tanggung sendiri, okay? 
P/S2: Syukur alhamdulillah kepada sesiapa yang berubah ke jalan kebaikan, moga perubahan itu berkekalan dan semakin baik hendak-NYA :) 


No comments:

This is Hani