Thursday, April 11, 2013

#KLCC: Antara Cerpen dan Teater

Hey there, guys! Lama sangat hibernate blog ni. Yeah, I'm fine ;)

Now, aku nak promote berita terbaru tentang buku Antologi Cerpen KLCC. Buku cerpen ni diterbitkan untuk meraikan ulangtahun ke-15 bangunan KLCC sebagai pusat destinasi yang fofuler bagi pengunjung luar juga warga kota tempatan. Seperti KOPI dan BOLA, buku cerpen ini juga hanya dicetak sekali saja dan takkan dijual di mana-mana kedai buku tapi hanya dijual online dan di events. Once buku ni sold out, ia takkan dicetak lagi. Korang cuma bergantung harap kat black market jela nanti.

Dalam buku KLCC ni, aku mempertaruhkan percubaan kedua aku dalam penulisan aku yang tak seberapa ni. Cerpen yang bertajuk Takdir, mungkin aku boleh klafikasikan cerpen aku tu sebagai... romantic tragedy? Apa-apa la. Bagi korang yang dah baca KLCC, feel free to comment. Dengan komen-komen korang tu, aku harap aku boleh perbaiki apa kekurangan aku, mungkin dari segi penulisan, gaya aku mengolah cerita, etc etc.

Thanks to Adib yang push aku untuk bikin cerpen Takdir tu. Geng Idebewe pun banyak beri tunjuk ajar (walau tanpa sedar/random).

Main event! --- Teater GADIS DAN DUA MENARA !!!


Sempena pelancaran buku KLCC ni juga, Buku Fixi mempersembahkan sebuah teater yang diarahkan oleh Aloy Paradoks bertajuk Gadis Dan Dua Menara (@GadisDan2Menara).

Pementasan akan berlangsung bermula 17-21 April 2013 pada jam 8:30 malam di Stor Teater DBP, KL. Barisan pelakonnya? Fazleena Hishamuddin, Sofian Bujang, Aznah Mohamad, dan Fathi Shafie.

Bagi yang mahu menempah tiket teater, boleh la klik DI SINI untuk info lebih lanjut.

Pada malam pembukaan teater tersebut juga akan ditayangkan filem pendek Barah yang diarahkan oleh Nadia Khan sempena ulangtahun Buku Fixi yang kedua. So, marilah kita beramai-ramai mengelik butang 'Going' kat SINI.

No comments:

This is Hani