Tuesday, April 23, 2013

Book Review: #Sarsaparilla by Hasrul Rizwan

Agak lama jugak review ni dalam draft, elok la aku post je. Kali ni kita review buku Selut Press dari penulis yang telah 'Murtad' dari Fixi.

Penulis: Hasrul Rizwan
Harga: RM 10
Halaman: 113 mukasurat
Cetakan Pertama: Januari 2013

Senarai 9 tajuk cerpen dalam buku Sarsaparilla:
- Jelma
- Kisahnya
- Manekin
- Pelaq
- Unfriend
- Zulmat
- Filateli
- Sakhti
- Sarsaparilla

Buku koleksi Selut Saku memang betul-betul muat dalam saku seluar jeans korang. Mudah nak dibawa, mudah juga untuk diseludup masuk ke dalam kelas.

Bila habis je baca buku ni, aku rasa Hasrul Rizwan a.k.a Brader MG ni memang bagus bila buat cerpen kalau nak dibandingkan dengan menulis novel (pendapat aku la... pendapat korang aku tatau). Macam bercerita bedtime-story kat anak-anak sebelum tidur, gaya Brader MG menulis sangat bersahaja, sempoi gitu. Mesra pembaca.

Secara peribadi, aku suka cerpen Manekin dan Unfriend. Cerpen lain pun best, tapi takleh lawan la dengan dua cerpen feberet aku tu (nak menang jugak!). Kreativiti Brader MG dalam buku cerpen ni memang nampak lain berbanding time baca novel Murtad tu. Genre pun lain-lain... kan! Cuma loghat Kedah tu memang payah nak dipisahkan dengan Brader MG ni. Tu yang buat lagi menarik (kot?). Haaa~

Oh ya! Ada cameo Puan Ainon dalam cerpen Unfriend. Haha okbai!

No comments:

This is Hani