Wednesday, May 02, 2012

Dialog Monolog - Hard Feelings

Aku takkan tambah cerita tambahan dalam cerita aku kali ini. Entahlah. Aku nak menangis, tapi aku seperti ego untuk tunjukkan apa yang aku sendiri rasa.

Hari ini, aku dan kawan-kawan aku; King, Mamu, CJ, dan Ika ke KLIA. Adib tak dapat datang. Demam. So kami berlima jela yang pergi. Nedd nak berlepas ke Dublin jam 11 malam.

Aku tau, aku jenis takleh nak lalui satu perpisahan. Even bila parents aku nak pergi overseas pun aku rasa lemah badan ni. Jadi, aku pun ke 7E untuk membeli Mentos dan gula-gula Extra.

Sampai je di KLIA, kami makan bersama. King dan CJ berkongsi Caramel Sundae. Mamu pulak beli McFlurry Horlicks. Kami anggap manisan yang kami ambil itu adalah dadah perangsang agar kami kuat untuk berpisah dengan Nedd.

Memanglah dia hanya pergi selama sebulan. Tapi bagi aku, ikatan persahabatan kami ni dah macam family. Aku cuba untuk kuat semasa memeluk Nedd. Cuba berlagak cool. Semua mencuba sedaya-upaya. Aku tau. Yang paling terasa adalah Mamu. Dia akan kehilangan seorang teman menonton wayang sebulan lamanya. Takpe Mamu... kami semua boleh teman Mamu nanti, hehe.

Paling aku kesian, bila Mamu pandang McFlurry dia tu. Dia kata, "Rasa McFlurry ni dah tak sedap pulak." Nak tergelak, but in the same time, sedih pulak dengar. Dadah kami pada malam ini tak menjadi dan tak meninggalkan kesan.

Masuk je kereta, semua senyap. Layan feeling kot. Nak pulak bila Nedd hantar SMS. Suruh kami jaga diri, and some other things yang lain untuk kami semua. Pastu dengan radio yang sikit pun tak membantu. Boleh lak putar lagu-lagu yg rindu kat someone, macam lagu Wish You Were Here. But yeah.. I will be hyper and sugar-rush as you guys see me like always. Like Nedd told me in her SMS. "...sila sugar rush..." 

EPILOG 
Bangun je dari tidur, kami semua perlu teruskan hari kami macam biasa. King dan Ika perlu hadir ke peperiksaan. CJ perlu teruskan kerja. Mamu perlu teruskan menulis, jika belum selesai menulis. Adib masih perlu melawan demam. Dan aku... perlu menyiapkan beberapa kerja tertunggak dan membaca buku yang tak habis-habis dibaca dari dulu.

Hey Nedd, have fun there and please take care! 

No comments:

This is Hani