Thursday, September 01, 2011

Hari Raya kedua: Final Destination 5

Salam Aidilfitri!

So, amacam? Hani semalam (raya pertama) gi balik kampung di Ulu Yam, Selangor. Kat sana ada kampung Abah. Tapi tak tau kenapa aku rasa mengantuk sangat satu hari tu. Bila dah balik rumah, aku terus terbungkang! Gila lah!

Esoknya (raya kedua), aku keluar dengan Ojex. Yeay! Lama tak jumpa. Ingat nak gi beraya tapi dah semua tak berjawab, ada yang balik kampung so sebelum ada yang berjawab tu, kami gi la tengok wayang dulu. Layan cerita Final Destination 5 (FD5).
Sebenarnya masa Ojex cakap nak tengok cerita ni, aku fikir banyak kali, nak tengok ke tak. Tapi last-last aku setuju je sebab dah takde cerita yang best. Aku sebenarnya tak larat nak tengok cara dorang tu mati. Sebab filem yang sebelum-sebelumnya dulu aku tengok, pergh! Tak aman hidup aku seminggu sebab teringat-ingat scene mati dorang tu. Lahanat gila aku rasa.

Tapi bila dah tengok FD5 ni, aku rasa alhamdulillah sangat sebab filem ni tak seberapa hardcore macam filem sebelumnya. Dan apa yang aku nampak, filem kali ni ada link dengan filem FD1 pada akhir filem ni. Kalau korang tengok FD1 sure korang ingat storyline cerita tu. Kononnya ada sekumpulan budak sekolah ni nak buat rombongan tapi salah seorang tu dapat vision yang kapal terbang dorang naik tu akan terjadi satu kemalangan. So scene kapal terbang tu terbakar dan meletup tu jadi ending untuk FD5.

Opst! Lupa lak! Ada sedikit selingan dari filem FD yang sebelumnya pada akhir kredit. Untuk preview korang yang tak pernah layan FD sebelum ni. Okay aku paling seram tengok FD3 yang kat fun-fair tu! Ngeri tahap Ultraman 3 cacat!
Apa-apa hal, aku rate filem ni 3 1/2 bintang, yeay! So, pengajaran dalam filem ni, kita tak mampu dan tak boleh lari dari maut, walau dengan apa cara sekalipun!

No comments:

This is Hani