Monday, May 16, 2011

Penghargaan buat pendidik

Salam!

Sempena Hari Guru pada 16hb Mei ni, aku nak la buat sedikit penghargaan kepada semua guru tak kisah la masih baru, mahupun yang dah pencen. Tapi aku lebih berhutang budi kepada beberapa orang guru yang aku nak list kasi havoc blog ni haha!

Terima kasih kat cikgu tadika aku, Tadika Islam Umi Ain iaitu Cikgu Ummi dan Cikgu Ain (kebetulan nama cikgu sama dengan nama tadika kan!) sebab tanpa mereka tak tau la jadi apa kat aku sekarang.

Terima kasih kat cikgu sekolah rendah, SK Leftenan Adnan Kajang; Cikgu Nordin yang ajar B. Melayu dan Muzik, Cikgu Shahril (BM), Cikgu Azrai dan Cikgu Azura (Muzik), Cik Norhani, Mrs Selvi dan Mrs Kemala (English), Cik Adibah (Agama), Cikgu Asiah (Maths), Cikgu Sabaruddin (Kajian Tempatan), dan beberapa nama cikgu lain yang aku dah completely lupa! Tapi yang paling aku ingat, Cikgu Mimi Hairina. Beliau banyak tolong aku sepanjang aku dalam Darjah 3 sampai Darjah 6. Beliau ajar aku BM, Maths, dan Sains.
Terima kasih gak kat cikgu sekolah menengah aku, SMK Jalan Bukit Kajang; Pn Karteni, Pn Lau Bee Bee, Pn Norwati dan En Shukri (BM), Pn Adeline, Pn Sim, Cik Noraihan dan Pn Tan Chin Meng (Maths), Pn Tuminah, Pn Ummi Erna, Pn Puva, Pn Habibah dan Pn Lee Sock Lee (Sejarah), Pn Norzilah (Fizik), Pn Halimah, Pn Zarina dan Pn Hasanah (Sains), Pn Loh Mei Lan (Kimia), Pn Jayanthi, En Theng dan Pn Fam (Geografi), Pn Koh (Eng Science & Tech.), Pn Kon, Pn Hamidah, Pn Verbala Kiran dan Miss Dzeelfa (English), En Chan Kai Choon (Add Maths), Pn Kasmirah, Pn Khamsiah dan Pn Norliyanti (Seni), Pn Zunaida, Pn Azlina dan Pn Radhiah (P. Islam), Pn Zakiah, Pn Munirah dan Pn Irene (ERT), dan Ustaz Zaki (Tasawwur Islam). Ada dah yang aku lupa nama cikgu tu, dia mengajar aku Pendidikan Islam kejap je tapi beliau best!

Tempat terakhir aku, Kolej PTPL Shah Alam. Hell sucks tempat ni tapi study sini alhamdulillah aku dapat gak apa yang aku nak selama ni. Tarik nafas panjang.... okay! Terima kasih kat En Rahim, En Vinod, Pn Siti Hanim, Cik Zamida, Pn Satariah, Pn Juliana, Pn Sharifah Noraziah dan Pn Mas Guieta (IT & Programming), Pn Adzira, Pn Zunaidah, Cik Aida, Cik Nhizmah, Pn Suhizan dan Pn Dalilah (Grafik & Multimedia), Cik Juanita (P. Malaysia), En Fairish dan Miss Norhafizah (English) dan dua orang lecturers yang aku serius tak ingat nama dia! Beliau ajar aku Pengajian Islam dan sorang lagi ajar subjek bisnes.

Selain tu gak, ada lagi~ walaupun beliau tak pandai mana dalam bidang yang aku amek ni, tapi beliau tetap ada kat sisi aku iaitu Mama dan Abah. Terima kasih sebab mengajar dan mendidik Hani dari kecil sampai la dah besar panjang ni. Tahun ni dah pun 21 tahun, dah leh mengundi dah~ haha!

Selamat Hari Guru buat semua pendidik tak kira di mana jua anda berada! Maaf kat guru-guru dan lecturers yang pernah mengajar Hani selama ni sebab Hani degil sangat! Pelajaran yang formal bukanlah satu cara yang terbaik untuk saya hahah!

No comments:

This is Hani