Monday, May 02, 2011

Konvo PTPL ke-15 dan deritanya...

Salam semua!

Lama tak post update. Tersangatlah busy minggu ni. Dengan freelance jobs yang macam tak habis-habis, lepas tu dengan kerja harian, memang tak menang tangan semua tu. Macam kemarin (30hb April), Hani dan kawan-kawan kena tolong pihak kolej untuk menjayakan satu event besar bagi setiap students yang dah habis belajar. Graduation day!

Memang penat jadi pak pacak ni! Dari pukul 6.30 pagi sampai pukul 6.00 petang dok tercongok kat MSU. Macam entah apa-apa sebab konvo ada dua sidang; sidang pagi dan sidang petang. Maybe sebab ramai orang la kot.

Lepas je balik dari MSU, aku pun rehat-rehat la, tengok TV kat ruang tamu rumah. Lepas tu tertidur, sampai la pukul 8 malam. Nak bangun je, rasa perit kat dada, kepala lak pening. Aku fikir sebab penat tadi la kot. Buat bodoh jela! Tapi bila masuk dalam bilik, terasa macam loya tekak. Aduyai apasal lak ni? Terus aku buka pintu bilik air and buka mangkuk jamban tu. Rileks jap kat meja study, aku rasa macam nak termuntah, terus aku dok melutut depan mangkuk jamban tu. Ni kalau ada roomate aku sure dia pelik apasal aku dok situ diam-diam hehe!

Lama gak la aku dok melutut kat situ. Melayan sakit dada, sakit kepala, and loya tekak tu jap. Tak lama lepas tu, aku muntah gak. Sebab rasa perit sangat time nak muntah tu, aku tutup la mata, kasi tahan sakit ni. Peluh-peluh dibuatnya sebab rasa pedih sangat kat salur tekak ni! Agak-agak dah okay sikit, aku buka mata, amekkaw! Bukan muntah biasa tapi darah! *Siapa pulak yang nak santau aku ni? Choy!* Cuak gak la.. tapi still steady.

Lepas aku muntah tu, aku rasa sakit kepala aku makin menjadi. Rasa macam ada orang genggam otak aku ni kuat-kuat tau. Tau-tau je hidung aku lak berdarah. Nasib aku pakai kemeja hitam, so darah yang kena baju tu tak ada la nampak sangat kesan sangat. Serius aku tak larat nak buat apa masa tu. Dalam otak fikir, nak mandi.. tapi semua tak larat. Mandi pun takat sabun badan, cuci muka, and berus gigi je. Lepas habis mandi, terus gi tidur balik, dan sampai sekarang aku tersadai tak larat.

Hmm.. apa yang aku lalui ni, aku tak bagitau sesiapa pun lagi. Nak bagitau Mama Abah.. rasa nanti menyusahkan diorang. Nak bagitau Ojex.. nanti dia tak boleh nak perform lak malam ni. Dia dan kawan-kawan sekarang ni kat Jakarta, ada event kat sana so tak nak la ganggu dia. Nak bagitau best friends.. erm.. tak yah la. So baik diam je. Just aku harap aku okay la. Even though aku rasa semalam macam... owh, Heaven is calling me. Huish janganlah dulu.. banyak lagi amalan yang aku tak buat kat dunia ni.

No comments:

This is Hani