Friday, November 25, 2011

Novel Review: Zombijaya

Salam semua!

 Alright, kali ni Hani nak buat kelainan sebab nak review pasal novel pulak. Hehe! Selalu dok update pasal band, musik, apa bagai lagi kan. Ni kira side-hobby Hani bila waktu lapang; baca novel. Tapi bukan sebarang novel Hani nak review. Ni lain dari yang lain nya novel sebab..... ayat dalam novel ni terlalu, teramat, dan tersangatlah straight, sarkastik, ganas, 18++ nye la kan. So, let's check it out!

Penulis: Adib Zaini.
Berdasarkan Cerita Asal: MJ Woo.
Ilustrasi: Ho-Sui Jon.
307 mukasurat
Harga: RM 20.
Cetakan Pertama: Oktober 2011.
Sinopsis: Selamat datang ke Malaysia. Negara yang kaya dengan adat ketimuran. Tetapi apakah yang akan berlaku jia rakyat kita tiba-tiba dikelilingi zombi?
Kalendar lama bertukar baru. Aliff baru mengajak Sofia berkahwin. Ana bakal memulakan hari pertama sebagai cikgu. Kamarul akan bertanding dalam program TV realiti. Dan Nipis seronok di dalam dunianya sendiri.
Mereka tidak tahu yang suasana mereka kenali bakal berakhir. Aman-damai menjadi kacau-bilau. Tamadun hancur. Rutin harian berubah. Semua perlu mengadaptasi dalam dunia baru ini.
Berapa orangkah yang akan mati? Adakah yang mati akan kekal mati? Dan apakah yang menunggu mereka di Putrajaya nanti? Selamat datang ke ZOMBIJAYA.
Rating Hani:  

First time nampak novel ni kat MPH Giant Stadium Shah Alam Seksyen 13, aku dah suka habis kat cover depan novel ni. Sumpah tak tipu! Sebab aku suka tengok grafik, lukisan, dan sewaktu dengan art atau seni la. Disebabkan novel tu dibalut dengan plastik. Lepas tu kat MPH tu tak ada yang sample untuk kita baca novel tu, aku pun tengok la poket aku betul-betul bawa RM20 masa tu. Apa lagi? Bawa gi kaunter la kasi bayar itu novel!
Bagi korang yang nak kelainan dalam membaca novel, boleh la try novel-novel yang Buku Fixi published. Memang lain! Sebelum ni aku cuma baca novel yang Ramlee Awang Murshid tulis je. Sekarang ni, aku kena buka mindset aku untuk terima perubahan dalam berkarya, especially novel. Asyik ayat puitis pun tak best gak kan. Hehe!

Anyway, tahniah la kepada semua yang terlibat dalam karya Zombijaya! Karya korang best! Thumbs up yaw~! 


1 comment:

H Y D E said...

novel ni terbsik bsngat!

This is Hani