Thursday, December 31, 2009

Tahun Baru 2010

Hari ni adalah hari terakhir untuk tahun 2009. Macam tahun2 lepas gak, acara yang membosankan mesti akan diadakan untuk sambut Tahun Baru. Kumpul ramai2, tunggu detik 12 tengah malam, then bila dah pukul 12, semua shout "Happy New Year!" kuat2, ada fireworks, then happy2 sampai ke awal pagi. Aduh.. membosankan! Tak ada perkara lain selain benda2 tu kan?

Sebab tu la dari dulu aku tak pernah sambut Tahun Baru. Buat apa? Sama je macam hari2 biasa. Cuma tahun yang berlainan.

Bila dah masuk tahun baru ni, ada jela yang pasang azam macam2 bagai! Nak je aku cakap "bodoh la korang!". Kalau ye pun nak pasang azam, tak payah tunggu tahun depan ke, dua tahun depan.. sekarang pun boleh buat! Asal ada semangat dan usaha je. Kalau tak ada usaha, jangan cakap tahun depan, sepuluh tahun depan pun tak buat2 lagi, ye tak?

Aku bukan nak kutuk ke apa.. cuma kadang2 aku berfikir secara logik. Ikutkan setiap hari yang kita lalui tu semua sama. Cuma hari, masa, tahun, dan perkara yang kita nak buat je yang membuatkan satu hari tu lain dari yang lain. Tapi kita kena ingat. Jangan buat yang bukan2 kalau nak sambut perayaan semua ni. Yelah.. setiap kali perayaan yang kita sambut ada je benda tak best yang jadi. So aku harap, korang beringat la. Yelah.. korang nak sambut New Year lagi tahun depan en.. so be alive ok!

Haha!

No comments:

This is Hani